Home Top Ad

Bolsas-Tassen

Escher en het Universum





In Leeuwarden culturele hoofdstad wordt in het Fries museum een tentoonstellingvan Escher georganiseerd. Escher is een favoriete kunstenaar. Vroeger hing een poster van een kasteel in de klas waar ik uren naar kon kijken. Alle mensen leken vanuit hun perspectief recht te lopen en hoe je de trap of muur ook volgde in het geheel liepen ze scheef en toch klopte het.



Je ziet nog steeds allerlei mensen die geïnspireerd worden door zijn gedachtegoed. Bijvoorbeeld de Quest met Escher motief wordt de Quesjer! Maar, hoe kom je aan stof? Ik heb me werkelijk gek gezocht en verschillende plannen bedacht. Zou ik een zeefdruk maken? Werd me heel erg afgeraden in verband met de Escher rechten kwestie. Dus uiteindelijk heb ik het maar gedropt in het Universum en het “los” gelaten.

Quesjer van Paulus den Boer


Vorige week in het stoffenspektakel bij één van mijn favoriete stoffenleveranciers, Martin Schiphorst (dag mevrouw Prins, welkom mevrouw Prins, hoe gaat het mevrouw Prins), ergens onderaan bij alle stoffenrollen begint Marcel te gillen. DEZE, DEZE DEZE! Wij vissen de rol eruit en bingo. De kast ligt vol met prachtige stoffen maar natuurlijk kan ik niet wachten en moet ik meteen met de laatst gekochte stof beginnen. En daar is hij de Bolsas-Escher-Tas.




Escher en het Universum Escher en het Universum Reviewed by Marcel on 01:22 Rating: 5

Ad Banner